ŻABKI – 16 czerwca (wtorek) Powitanie Lata – Nadchodzi Lato

Witam serdecznie wszystkie Żabki
Nadchodzi lato – propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?

Tematyka tygodniowa: „ Powitanie lata”
Temat dnia: „ Nadchodzi lato ”

Proponowane aktywności:
Poranna gimnastyka dla smyka.

„Zabawy z porami roku” – rozwiązywanie zagadek Iwony Fabiszewskiej

R. mówi dzieciom zagadki o porach roku. Dzieci podają rozwiązanie i uzasadniają odpowiedź.

Na drzewach liście kolorowe.
W sadzie owoce zdrowe.
W spiżarni różne zapasy,
na trudne zimowe czasy (jesień)

Śniegiem pola zasypało,
gdzie nie spojrzysz, wszędzie biało.
Biały puszek z nieba leci,
już bałwanka lepią dzieci (zima)

Bociany z podróży wracają,
wokół kwiaty rozkwitają
Motyle pojawiły się na łące,
ale dni nie są jeszcze gorące (wiosna)

Jest gorąco, słońce świeci.
Na wakacje jadą dzieci.
W wodzie będą się pluskały
i na plaży w piłkę grały (lato)

 

„Zabawy z porami roku” – rozwiązywanie zagadek muzycznych.

R. włącza kolejno fragmenty utworów. Dzieci po wysłuchaniu każdego fragmentu starają się odgadnąć,
z jaką porą roku jest on związany i wykonują krótkie improwizacje taneczne z kolorowymi chustami.

Jesień

Zima

Wiosna

Lato

R. zwraca uwagę na ostatnią porę roku – lato.
Wyjaśnia, że za 6 dni – w niedzielę, odchodzi wiosna, a jej miejsce zajmie lato.
Wspólne liczenie na palcach do 6; podawanie kolejnych dni tygodnia.

,,Po czym poznajemy, że nadchodzi lato?” – ćwiczenie twórcze.

Dz. próbuje powiedzieć, po czym poznajemy, że nadchodzi lato.

,,Tato, czy już lato?” – wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!

Rozmowa nt. wiersza:
– Jakie owoce kojarzą się z latem?
– Co robią latem zwierzęta wymienione w wierszu: bociany, świerszcze, biedronki?
– Jaki zapach kojarzony jest z latem?

„Tato, już lato!” – osłuchanie z piosenką

Posłuchajcie piosenki i zatańczcie do niej wg własnego pomysłu.

Miłego dnia i do jutra 🙂