ŻABKI – 17 czerwca (środa) Kolory lata

Kochane Żabki

O lecie pisać by wiele,
że pyszne jak słodkie czereśnie,
że piegi maluje na ciele,
że kończy się zawsze za wcześnie,
ze barwne jak tylko być może,
że strojne kwiatami i zielem.
MikaRouz

Temat dnia: „ Kolory lata ”

Proponowane aktywności:

„Duży i mały skok” – wygibasy przy muzyce

„Tato, już lato” – nauka piosenki z repertuaru zespołu Fasolki

Tekst piosenki:
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

,,Kolory” – zabawa z elementem rzutu

Dziecko staje na przeciwko R.
R. rzuca piłkę do dziecka, podając kolejno nazwy kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty.
Dzieci łapią piłkę i odrzucają ją R. podając nazwę pory roku, z jaką kojarzy im się podany kolor.

,,Zielnik” – wysłuchanie zmodyfikowanego wiersza A. Onichimowskiej

Na pierwszej stronie –
mniszek lekarski i rumianek.
Na drugiej –
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej –
kwiaty jabłoni i liście babki.
Na czwartej –
fiołki, konwalie, bratki.
Suszone zioła, liście i kwiatki,
to ślady lata – zielnik Agatki.

„Kolory lata” – praca z obrazkiem

Dz. oglądają karty przedstawiające rośliny z wiersza. Z pomocą R. podają ich nazwy.

Opisują ich wygląd i kolor. Wskazują spośród nich kwiaty i podają nazwę tego, która im się najbardziej podoba.

„Kwiatki, bratki…” – improwizacja taneczna do piosenki

„Słonecznik – symbol lata” – rozmowa kierowana

R. zadaje pytania:
– Opisz wygląd słonecznika.
– Z czym kojarzy się kwiat słonecznika?
– Dlaczego kwiat słonecznika możemy nazwać symbolem lata?
– Dlaczego kwiat słonecznika jest taki wyjątkowy?
(bo można nie tylko na niego patrzeć, komuś wręczyć, ale także można jeść jego nasiona)

Miłego dnia !!!